Applicatiebeheerder

Introductie

Zoek je een afwisselende baan waarbij je dagelijks bijdraagt aan de tevredenheid van onze klanten en de kwaliteit van onze applicaties en integraties? Dan verwelkomen we je graag in ons supportteam. Na een goede interne opleiding (in onze eigen professionele Academy) ben jij straks hét aanspreekpunt voor onze klanten en consultants zodat zij zo optimaal mogelijk met onze applicaties kunnen werken. Een spilfunctie; waarbij je je collega’s inschakelt om samen tot een goede oplossing te komen voor de klant.

Jouw uitdaging als Applicatiebeheerder

Doordat we steeds meer verantwoordelijkheid nemen in de bedrijfskritische processen bij onze klanten, hebben we een aantal jaar geleden de afdeling Customer Support opgericht. Vanaf dat moment was deze afdeling primair verantwoordelijk voor het beschikbaar en beheersbaar houden van de maatwerkoplossingen, gebouwd door CAPE, bij onze klanten. De afgelopen jaren is een transitie gemaakt van reactief naar proactief beheer. De komende jaren voorzien we een verschuiving van proactief beheer naar NoOps, waarbij geautomatiseerde systemen problemen voorspellen, signaleren en oplossen. Een mooie ambitie, waar jij onderdeel van kan gaan uitmaken.

Het Customer Support team bestaat op dit moment uit vijf personen, twee Service Managers (verantwoordelijk voor het klantcontact), twee Applicatiebeheerders (Technical Support Engineers) en een Teamlead. Dit team breiden we graag uit met een derde Applicatiebeheerder, een mooie uitdaging voor jou?

Jouw team vormt de brug tussen de klant, de klantteams binnen CAPE, de rest van de organisatie en leveranciers. De klantteams verzorgen de projectmatige wijzigingen bij klanten. Het customer support team is het eerste aanspreekpunt bij vragen van onze klanten en voor het melden en oplossen van incidenten. Daarnaast wordt er veel tijd en energie gestoken in het voorspelbaar houden van beschikbaarheid door het uitvoeren van preventief onderhoud en het rapporteren over mogelijke knelpunten. CAPE is ISO27001 en SOC2 gecertificeerd.

Als Applicatiebeheerder verwachten we het volgende van je:

  • Je monitort de “health” van onze maatwerkoplossingen, en zorgt er zo voor dat deze goed draaien en blijven draaien;
  • Je signaleert vroegtijdig eventuele knelpunten. Door hierop adequaat te signaleren, worden uitdagingen opgelost voordat het problemen worden. Hiermee zorg je ervoor dat de performance van de maatwerkoplossing voorspelbaar blijft;
  • Je helpt mee bij het oplossen van incidenten. Incidenten die je zelf kunt oplossen los je op, voor de incidenten waar je hulp bij nodig hebt zorg je voor coördinatie. Door proactief te communiceren zorg je ervoor dat het incident zo snel mogelijk is opgelost;
  • Bij grotere incidenten zorg je voor een analyse achteraf. Je gaat op zoek naar de oorzaak, documenteert deze, en zorgt er voor dat acties worden uitgezet om te voorkomen dat het incident in de toekomst weer optreedt;
  • Je verleent ondersteuning aan klanten en collega’s uit klantenteams. Doordat je het leuk vindt om je vast te bijten in complexe technische vraagstukken, ben je een vraagbaak voor je collega’s.

Daarnaast draai je mee in de reguliere taken binnen het Customer Support team. Hierbij kan je denken aan het uitvoeren van failover/recovery testen, meehelpen bij intern systeembeheer, het configureren van AWS en het opzetten van cloud architecturen ter ondersteuning van de klantteams/klantprojecten.

We gaan altijd voor de beste oplossing. Wat zijn jouw kwaliteiten?

Je bent vriendelijk, communicatief zeer vaardig en dienstverlenend. Daarnaast weet je ook de juiste vragen te stellen om de kern van het probleem te achterhalen. Verder houd je er van om net zo lang te puzzelen/analyseren totdat je de oorzaak van een probleem hebt achterhaald. Bij de afhandeling van de tickets ben je zeer punctueel en correct. Je kunt dan ook goed plannen en organiseren en bewaakt zelf dat tickets tijdig worden afgehandeld.

Verder vragen we:

  • Een afgeronde HBO opleiding in de richting van Systeembeheer of vergelijkbaar. Een andere afgeronde HBO opleiding met relevante werkervaring kan ook voldoende zijn;
  • Je hebt ongeveer 2 jaar werkervaring;
  • Dat je bekend bent met infrastructuur als firewalls en proxies, besturingssystemen als Linux en Windows en/of software als Python, HA Proxy, CloudWatch;
  • Dat je kennis hebt van en affiniteit hebt met Public Clouds (AWS, Azure, Google), databases. Kennis van containerisatie (Kubernetes, Docker EE) is een pre;
  • Dat je goede communicatieve vaardigheden bezit in zowel Nederlands als Engels;
  • Dat je fulltime beschikbaar bent en woonachtig in de omgeving van Enschede.

Wat bieden we je als Applicatiebeheerder

Bij CAPE hebben we heel veel aandacht voor onze medewerkers. Jouw ontwikkeling staat voorop. Dat is een belofte! Naast de deskundigheid die we in huis hebben, is er veel ruimte voor jouw kennis en ideeën. Een baan bij CAPE biedt veel afwisseling en creativiteit. Daarnaast zorgen we samen voor een gezonde werk-privébalans. Onze teamuitjes, social Friday-meetings, kennissessies en borrels zorgen ervoor dat we, naast een cultuur waarin we hard werken, ook een informele en sociale sfeer kennen.

We starten met een jaarcontract met op termijn een vast dienstverband en bieden je een mooi salaris afgestemd op jouw ervaringsniveau.

Verder kun je denken aan:

  • Flexibele werktijden
  • Ruime opleidingsmogelijkheden
  • Een flexibele pensioenregeling
  • Een variabele beloning
  • 8% vakantiegeld en 26 vakantiedagen

Wil je kennismaken of wil je meer weten? Je bent van harte welkom!

Voor functie-inhoudelijke informatie en om te solliciteren kun je contact opnemen met Robbert Veenstra, corporate recruiter, via 06-39003896 of reageer direct via onderstaande ‘solliciteerknop’.

CAPE Groep hanteert bij de sollicitatieprocedure een screeningsbeleid. Dit houdt in dat we graag je originele diploma’s en een identiteitsbewijs te zien krijgen. Bij aanstelling wordt een VOG aangevraagd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet gewaardeerd.