(Assistent) Financial Controller

Introductie

Zoek jij een inhoudelijk interessante baan, waarin jij met jouw opgedane kennis veel kunt betekenen in de professionalisering van ons financiële proces? Als (Assistent) Financial Controller ga je aan de slag in een sterk groeiend bedrijf met veel jonge medewerkers. Wij zoeken een Financial Controller die onze Business Controller en Office Manager gaat ondersteunen en ons helpt met het professionaliseren van onze administratieve processen. Bij ons krijg je veel verantwoordelijkheid en waarderen we initiatief. We komen graag met je in contact om hier meer over te vertellen!

Jouw uitdaging als (Assistent) Financial Controller

Jij bent medeverantwoordelijk voor de financiële administratie en de planning en controlcyclus, waarbij beheersing, accuratesse en tijdigheid kernbegrippen zijn.

Je levert tevens een belangrijke bijdrage aan de instandhouding van een juiste administratieve organisatie en bijbehorende interne beheersing. Daarnaast zul je je richten op het procesmatige gedeelte met als doel de organisatie slagen te laten maken op het gebied van efficiency en processen.

Voorbeelden van jouw takenpakket zijn:

  • Opstellen en bewaken van de jaarlijkse budgetten in samenspraak met de Business Controller;
  • Beheer van het grootboek en bijbehorende subadministraties;
  • Opstellen van maandrapportages, eindejaarsdossiers en (concept) jaarrekeningen;
  • Ontwikkelen, beheren en borgen van adequate administratieve procedures;
  • Proactief signaleren van risico’s en kansen en het gevraagd en ongevraagd adviseren van de Business Controller en de rest van het MT;
  • Ondersteunen van onze Office Manager;
  • Fiscale aangiften;
  • Financiële analyses en het ontwikkelen en rapporteren van KPI’s;
  • Participeren in administratieve automatiseringsprojecten.

Wat zijn jouw kwaliteiten?

Je bent accuraat en houdt van administratieve taken en processen. Je gaat gestructureerd te werk en ziet kansen om processen te verbeteren. Je vindt het ook leuk om die kansen zelf op te pakken en snapt wat er nodig is om in een commercieel MKB-bedrijf dingen voor elkaar te krijgen. Je hebt ervaring met een ingewikkelde financiële structuur met meerdere BV’s.

Verder vragen we:

  • HBO Bedrijfseconomie, Accountancy of vergelijkbaar (aantoonbaar HBO+ werk- en denkniveau is ook een optie)
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie (het liefst in een soortgelijk bedrijf);
  • Voorkeur ervaring in projectenomgeving;
  • Beheersmatig en analytisch sterk, gestructureerd en accuraat;
  • Open persoonlijkheid, communicatief vaardig, teamplayer, hands-on mentaliteit;
  • Frisse, kritische houding, initiatiefrijk en standvastig;
  • Stressbestendig, om kunnen gaan met deadlines;
  • Expert in Excel en het leuk vinden om Power BI te ontdekken;
  • 24-32 uur per week beschikbaar.

Wat bieden we je als (Assistent) Financial Controller

Bij CAPE hebben we heel veel aandacht voor onze medewerkers. Jouw ontwikkeling staat voorop. Dat is een belofte! Naast de deskundigheid die we in huis hebben, is er veel ruimte voor jouw kennis en ideeën. Een baan bij CAPE biedt veel afwisseling en creativiteit. Daarnaast zorgen we samen voor een gezonde werk-privébalans. Onze teamuitjes, social Friday-meetings, kennissessies en borrels zorgen ervoor dat we, naast een cultuur waarin we hard werken, ook een informele en sociale sfeer kennen.

We starten met een jaarcontract met op termijn een vast dienstverband en bieden je een mooi salaris afgestemd op jouw ervaringsniveau.

Verder kun je denken aan:

  • flexibele werktijden;
  • uitstekend salaris afhankelijk van je opleiding en ervaring;
  • ruime opleidingsmogelijkheden;
  • een flexibele pensioenregeling;
  • een variabele beloning;
  • 8% vakantiegeld en 26 vakantiedagen (obv full-time).

Planning

Bij CAPE Groep houden we van duidelijkheid en doorpakken. Daarom delen we hierbij alvast de planning die we voor ogen hebben met het invullen van deze vacature. Uiterlijk 19 augustus geven we mogelijkheid tot solliciteren. Op 20 augustus vindt de selectie plaats en laten we je weten of we je wel of niet uitnodigen voor een kennismaking op ons vernieuwde en inspirerende nieuwe kantoor in Enschede. Verdere planning:

  • 22 augustus donderdagochtend 1e ronde gesprekken;
  • 27 augustus dinsdagochtend 2e ronde gesprekken.

Inmiddels heeft de selectie plaatsgevonden en zijn de 1e gesprekken gepland. Het is voorlopig niet meer mogelijk om te reageren.

Sollicitatie

Robbert Veenstra