Professional

Je wilt een brug slaan tussen business en IT. Je helpt klanten vooruit, gretig om zelf ook door te groeien. Dat gaat bij CAPE vanzelf. Jij en je collega’s maken ons wie CAPE is. Door kennis te bundelen, elkaar uit te dagen en innovaties toe te passen. Van jezelf, van CAPE én van de klant.

Vacatures

Solution Architect

Of je het nu hebt over onze innovatieve manier van het toepassen van IT of hoe wij met elkaar en onze klanten omgaan, wij zijn anders. Wij doen niet mee; wij willen voorop lopen en nog belangrijker voorop blijven lopen. Daarom zoeken wij een Solution Architect die in minder tijd, meer resultaat wil opleveren, repeterend werk wil elimineren en echt toegevoegde waarde wil leveren voor onze klanten. SCRUM en Agile zijn bij ons de standaard werkmethodieken. Nieuwsgierig? We vertellen je er graag meer over.

Jouw uitdaging als Solution Architect

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van integraties en applicaties die wij op maat voor onze klanten maken. We werken met Mendix en eMagiz: modelgedreven softwareoplossingen. Onze klanten zijn onder andere; PostNL, DHL, TVM, BAM en Plegt Vos.

Jouw werkzaamheden:

  • in gesprek met de klant om vraagstukken te vertalen naar architectuur en Solution Design;
  • ontwerpen, implementeren, testen en opleveren van softwareoplossingen welke voldoen aan de business eisen van bedrijfskritische processen;
  • meedraaien in DevOps teams; jouw technische ontwikkelvaardigheden en technisch kennis overbrengen aan Consultants van CAPE en Solution Architects van de klant;
  • nieuwe technologieën onderzoeken en deze toepassen in jouw oplossingen.

We gaan altijd voor de beste oplossing, wat zijn jouw kwaliteiten?

Allereerst ben je nieuwsgierig, gedreven en een tikkeltje eigenwijs. Je hebt een aantal jaren ervaring als Software engineer, en je kunt goed programmeren. Je wilt abstract werken, meer modeleren en minder coderen. Je houdt ervan om uit te pluizen wat de beste manier is om een probleem op te lossen en kijkt verder dan de gebaande paden waarbij je open staat voor ideeën van anderen. Je beschikt over het vermogen en de wil om jezelf uit te dagen en verder te ontwikkelen. Je communiceert helder en duidelijk. Je bent doortastend en voelt je thuis in onze hoogproductieve omgeving. Je overziet de gevolgen van beslissingen op de totale architectuur, en zorgt dat je jouw collega’s hierin meeneemt.

Verder vragen we:

  • WO-opleiding in de richting Informatica, Informatiekunde, Bedrijfskundige Informatica of vergelijkbaar;
  • minimaal 3 werkervaring in een functie als Software Developer of Solution Architect en bekend met JAVA of een andere object georienteerde programmeertaal;
  • aantoonbare ervaring met het opzetten en optimaliseren van domeinmodellen en databases voor performance (normalisering, SQL en indexing);
  • bekend met multi-threading en atomic transactions en ervaring met integraties, interfacing en API’s.

CAPE Groep hanteert bij de sollicitatieprocedure een screeningsbeleid. Dit houdt in dat we graag je originele diploma’s en een identiteitsbewijs te zien krijgen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet gewaardeerd.


(meer…)

Junior Business Consultant IT

Verbetering. Groei. Ontwikkeling. Als Young Professional zijn deze punten belangrijk in de zoektocht naar je ideale groeipad. De kennis die je hebt opgedaan wil je op een praktische manier inzetten om toegevoegde waarde te creëren voor een bedrijf. Of je nou al precies weet waar je heen wil, of je nog wil oriënteren in het IT-werkveld. CAPE Groep helpt je om je persoonlijke ontwikkeling en potentieel te realiseren.
Wil jij een baan waarin je daadwerkelijk het verschil kunt maken voor onze klanten? En waarbij je zelf iedere dag weer wordt uitgedaagd? Laten we dan eens kennis maken.

Jouw uitdaging als Business Consultant IT


Als Junior Business Consultant IT ben je verantwoordelijk voor het modelleren en opleveren van maatwerk applicaties en integraties voor onze klanten. Door modelgedreven (lowcode) software te gebruiken zijn we in staat om effectief en snel maatwerkapplicaties te leveren aan onze klanten.
We zijn actief binnen de marktsegmenten Bouw, Energie, Logistiek en Supply Chain en werken onder andere voor: PostNL, Mammoet Road Cargo, HST Groep, DHL, TVM, Royal BAM Groep en Plegt-Vos.
Alle pakketten van PostNL die in Nederland verstuurd worden gaan door onze applicaties. Al het berichtenverkeer tussen Koninklijke BAM en Schiphol loopt via ons eMagiz integratieplatform.
Daarmee maak jij daadwerkelijk het verschil in deze organisaties. We werken in scrumteams en zijn daardoor in staat snel tot het juiste resultaat te komen. Nadat door onze Solution Architect de blauwdruk voor de applicatie is gemaakt houd je je als Business Consultant IT o.a. bezig met:

  • in teamverband (project of DevOps) ontwikkelen van (delen van) de applicaties en integraties;
  • ontwerpen, implementeren, testen en opleveren van softwareoplossingen welke voldoen aan de business eisen van bedrijfskritische processen;
  • tussentijds evalueren van de tot dusver opgeleverde functionaliteiten met de klant;
  • scrum-methodiek toepassen om met je team snel te reageren op successen, veranderde of uitgebreide eisen en verbeterpunten

We gaan altijd voor de beste oplossing, wat zijn jouw kwaliteiten?

Bij CAPE hebben we een cultuur waarin we onze ambitie laten zien, nooit ophouden met ontwikkelen en continu op zoek zijn naar verbetering. Graag zien we deze kwaliteiten terug in onze nieuwe collega Business Consultant IT! Een aangeboren nieuwsgierigheid, focus op samenwerking, en interesse in IT en bedrijfsprocessen gaan je helpen om succesvol te zijn in onze dynamische organisatie. Verder vragen we van je:

  • een afgeronde WO-opleiding in een bedrijfskundige of IT richting;
  • 1 tot 3 jaar werkervaring bij voorkeur in bedrijfskundige of it-richting;
  • affiniteit en interesse in techniek, IT, programmeren of zelf iets willen bouwen;
  • basiskennis van programmeren door bijvoorbeeld opleiding of hobby;
  • dat je ervoor open staat om ook een tijd in het buitenland te werken;
  • dat je fulltime beschikbaar bent;
  • zeer goede communicatieve vaardigheid en in zowel het Nederlands als Engels.

Wat bieden we je als Business Consultant IT

Bij CAPE hebben we heel veel aandacht voor onze medewerkers, jouw ontwikkeling staat voorop. Je wordt bij ons een low-code expert en daarnaast opgeleid volgens de mens en methodologie tracks. Zo word je een vakvolwaardig consultant. Deskundigheid vind je bij ons, maar voeg jij ook toe vanuit jouw kennis. Een baan bij CAPE biedt veel afwisseling en creativiteit en daarnaast zorgen we samen voor een gezonde werk-privé balans. Onze teamuitjes, Social Friday meetings, kennissessies en borrels maken dat we naast een no-nonsense cultuur waarin we hard werken ook een informele en sociale sfeer kennen.

Verder kun je denken aan:

  • flexibele werktijden
  • een leaseauto
  • ruime opleidingsmogelijkheden
  • een goede pensioenregeling
  • naast een marktconform salaris een variabele beloning
  • 8% vakantiegeld en 26 vakantiedagen
(meer…)

Functioneel Applicatiebeheerder

Ben jij dienstverlenend ingesteld en zoek je een afwisselende baan waarbij je dagelijks bijdraagt aan de tevredenheid van onze klanten? Dan verwelkomen we je graag in ons supportteam waar je verantwoordelijk wordt voor het beheren van onze applicaties. Na een goede interne opleiding ben jij straks hét aanspreekpunt voor onze klanten zodat zij zo optimaal mogelijk met onze applicaties kunnen werken. Een spilfunctie; waarbij je je collega’s inschakelt om samen tot een goede oplossing te komen voor de klant.

Jouw uitdaging als Functioneel Applicatiebeheerder

Als Functioneel Applicatiebeheerder kom je te werken op onze afdeling support en realiseer je optimale ondersteuning in het gebruik van onze applicaties. Wij bouwen voor onze klanten maatwerk applicaties en integraties met behulp van Mendix waarbij functioneel applicatiebeheer natuurlijk niet mag ontbreken.
Voor onze klanten ben jij het eerste aanspreekpunt als het gaat om de afhandeling van vragen en incidenten van gebruikers. De meldingen neem je op en registreer je en je zorgt dat acties in gang worden gezet om deze af te handelen. Fouten in applicaties analyseer en los je waar mogelijk zelf of samen met je collega’s op. Je hebt een proactieve rol als het gaat om de interne afstemming en samenwerking tussen de verschillende afdelingen bij het oplossen van meldingen; alles om tot een goede afhandeling te komen.

Tot jouw taken en verantwoordelijkheden behoren:

  • ticketafwikkeling en het proces van registratie, acceptatie en analyse;
  • gebruikersondersteuning en het voeren van periodieke controles van systeemnotificaties en (applicatie)logs;
  • het verzorgen, bewaken en waarborgen dat applicaties betrouwbaar en beschikbaar zijn voor gebruik;
  • het registreren, het bijhouden en geven van informatie over de applicatie en het gebruik van de (versies van) de applicatie en de bijbehorende services en/of onderliggende componenten.

We gaan altijd voor de beste oplossing. Wat zijn jouw kwaliteiten?

Je bent vriendelijk, communicatief zeer vaardig en dienstverlenend. Daarnaast weet je ook de juiste vragen te stellen om de kern van het probleem te achterhalen. Een natuurlijke interesse in techniek of IT is een must om van deze baan een succes te maken. Je houdt wel van een beetje puzzelen om te snappen waar problemen in de applicaties vandaan komen. Bij de afhandeling van de tickets ben je zeer punctueel en correct. Je kunt dan ook goed plannen en organiseren en bewaakt dat tickets tijdig worden afgehandeld.
Verder vragen we:

  • minimaal een afgeronde hbo opleiding in bijvoorbeeld de richting bedrijfskunde, bedrijfskundige informatica, technische bedrijfskunde of business & IT;
  • een aantal jaren werkervaring als bijvoorbeeld applicatiebeheerder, medewerker support desk of vergelijkbaar;
  • goede communicatieve vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels
  • 32-40 uur beschikbaar en woonachtig in de omgeving van Enschede.

Wat bieden we je als Functioneel Applicatiebeheerder


Bij CAPE hebben we heel veel aandacht voor onze medewerkers. Jouw ontwikkeling staat voorop. Dat is een belofte! Naast de deskundigheid die we in huis hebben, is er veel ruimte voor jouw kennis en ideeën. Een baan bij CAPE biedt veel afwisseling en creativiteit. Daarnaast zorgen we samen voor een gezonde werk-privébalans. Onze teamuitjes, social Friday-meetings, kennissessies en borrels zorgen ervoor dat we, naast een cultuur waarin we hard werken, ook een informele en sociale sfeer kennen. We starten met een jaarcontract met op termijn een vast dienstverband en bieden je een mooi salaris afgestemd op jouw ervaringsniveau.
Verder kun je denken aan:

  • flexibele werktijden
  • ruime opleidingsmogelijkheden
  • een flexibele pensioenregeling
  • een variabele beloning
  • 8% vakantiegeld en 26 vakantiedagen
(meer…)

Medewerker Support Desk

Ben jij dienstverlenend ingesteld en zoek je een afwisselende baan waarbij je dagelijks bijdraagt aan de tevredenheid van onze klanten? Dan verwelkomen we je graag in ons supportteam. Na een goede interne opleiding ben jij straks hét aanspreekpunt voor onze klanten zodat zij zo optimaal mogelijk met onze applicaties kunnen werken. Een spilfunctie; waarbij je je collega’s inschakelt om samen tot een goede oplossing te komen voor de klant.

Jouw uitdaging als Medewerker Support Desk

Als Medewerker Support Desk kom je te werken op onze afdeling support en realiseer je optimale ondersteuning in het gebruik van onze applicaties. Voor onze klanten ben jij het eerste aanspreekpunt als het gaat om de afhandeling van vragen en incidenten van gebruikers. De meldingen neem je op en registreer je en je zorgt dat acties in gang worden gezet om deze af te handelen. Fouten in applicaties analyseer je zelf maar je hoeft ze niet zelf op te lossen. Wel heb je een proactieve rol als het gaat om de interne afstemming en overdacht van de meldingen tussen de verschillende afdeling zodat je een goede afhandeling bewaakt.

Tot jouw taken en verantwoordelijkheden behoren:

  • ticketafwikkeling en het proces van registratie, acceptatie en analyse;
  • gebruikersondersteuning en het voeren van periodieke controles van systeemnotificaties en (applicatie)logs;
  • het verzorgen, bewaken en waarborgen dat applicaties betrouwbaar en beschikbaar zijn voor gebruik;
  • het registreren, het bijhouden en geven van informatie over de applicatie en het gebruik van de (versies van) de applicatie en de bijbehorende services en/of onderliggende componenten.

We gaan altijd voor de beste oplossing. Wat zijn jouw kwaliteiten?

Je bent vriendelijk, communicatief zeer vaardig en dienstverlenend. Daarnaast weet je ook de juiste vragen te stellen om de kern van het probleem te achterhalen. Een natuurlijke interesse in techniek of IT is een must om van deze baan een succes te maken. Je houdt wel van een beetje puzzelen om te snappen waar problemen in de applicaties vandaan komen. Bij de afhandeling van de tickets ben je zeer punctueel en correct. Je kunt dan ook goed plannen en organiseren en bewaakt dat tickets tijdig worden afgehandeld.

Verder vragen we:

  • minimaal een afgeronde hbo opleiding in bijvoorbeeld de richting bedrijfskunde, bedrijfskundige informatica, technische bedrijfskunde of business & IT;
  • een aantal jaren werkervaring als bijvoorbeeld applicatiebeheerder, medewerker support desk of vergelijkbaar is een pre maar ook starters worden uitgenodigd te reageren;
  • goede communicatieve vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels
  • 32-40 uur beschikbaar en woonachtig in de omgeving van Enschede.

Wat bieden we je als Medewerker Support Desk

Bij CAPE hebben we heel veel aandacht voor onze medewerkers. Jouw ontwikkeling staat voorop. Dat is een belofte! Naast de deskundigheid die we in huis hebben, is er veel ruimte voor jouw kennis en ideeën. Een baan bij CAPE biedt veel afwisseling en creativiteit. Daarnaast zorgen we samen voor een gezonde werk-privébalans. Onze teamuitjes, social Friday-meetings, kennissessies en borrels zorgen ervoor dat we, naast een cultuur waarin we hard werken, ook een informele en sociale sfeer kennen.

We starten met een jaarcontract met op termijn een vast dienstverband en bieden je een mooi salaris afgestemd op jouw ervaringsniveau.

Verder kun je denken aan:

  • flexibele werktijden
  • ruime opleidingsmogelijkheden
  • een flexibele pensioenregeling
  • een variabele beloning
  • 8% vakantiegeld en 26 vakantiedagen
(meer…)

Integration Architect

Wil jij?

  • leren om modelgedreven integraties te bouwen en je verder ontwikkelen tot integratie architect;
  • samenwerken met de beste mensen waardoor jij je verder ontwikkelt;
  • direct in contact staan met het R&D team en direct invloed hebben op de ontwikkeling;
  • werken in een internationale omgeving met een product dat volop in de groeifase zit.

Wat ga je doen?

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van integraties die wij op maat voor onze klanten maken. We werken met het eMagiz modelgedreven Integration Platform as a Service. Onze klanten zijn onder andere; PostNL, HST Groep, DHL, TVM, BAM en Plegt-Vos.

Jouw werkzaamheden:

  • in gesprek met de klant om vraagstukken te vertalen naar architectuur en Solution Design;
  • ontwerpen, implementeren, testen en opleveren van integratieoplossingen welke voldoen aan de business eisen van bedrijfskritische processen;
  • meedraaien in DevOps teams; jouw technische ontwikkelvaardigheden en technisch kennis overbrengen aan Consultants van CAPE en Solution Architecten van de klant;
  • nieuwe technologieën onderzoeken en deze toepassen in jouw oplossingen.

Wie ben je?

Allereerst ben je nieuwsgierig, gedreven en een tikkeltje eigenwijs. Je bent geinteresseerd in het uitvoeren van projectmatige werkzaamheden of het werken in DevOps teams. Je beschikt over het vermogen en de wil om jezelf uit te dagen en verder te ontwikkelen. Je communiceert helder en duidelijk. Je bent doortastend en voelt je thuis in onze hoogproductieve omgeving. Je overziet de gevolgen van beslissingen op de totale architectuur, en zorgt dat je jouw collega’s hierin meeneemt.

Verder vragen we:

  • minimaal HBO-opleiding in de richting Informatica, Informatiekunde, Bedrijfskundige Informatica of vergelijkbaar;
  • minimaal 3 jaar werkervaring in een functie als Integratie Specialist, Consultant of Architect. Bij voorkeur bekend met JAVA, Kafka, SOAP/REST JSON/XML, API’s, Webhooks, WSDL/XSD, XSLT, XPATH EDI, SFTP protocol, integratie frameworks in het algemeen;
  • interesse in Cloud deployments voor een multi-layer integration platform;
  • aantoonbare ervaring met het opzetten van domeinmodellen en datastructuren. Kennis van XML en andere dataformaten.en integratiepatronen (batch, synchroon, asynchroon, ETL).


CAPE Groep hanteert bij de sollicitatieprocedure een screeningsbeleid. Dit houdt in dat we graag je originele diploma’s en een identiteitsbewijs te zien krijgen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet gewaardeerd.


(meer…)

Software Developer Operations

Wil jij als Software Developer een baan waarmee je echt impact kunt maken? In een organisatie die vooroploopt in digitale transformatie en waar we met zeer veel kundige collega’s dagelijks voor vele klanten het verschil maken? Dan is deze functie waarbij je jouw kennis van software en IT-infrastructuur (Cloud) optimaal kunt inzetten een uitgelezen kans! Je gaat ervoor zorgen dat onze operations afdeling schaalbaar wordt door verder te automatiseren. Zo gaan we van applicatie gedreven naar landschap gedreven ondersteuning, en maken we samen een transitie naar de verdere professionalisering van CAPE Groep.

Jouw uitdaging als Software Developer Operations

Je bent verantwoordelijk voor het creëren van real time inzicht in de beschikbaarheid, betrouwbaarheid en schaalbaarheid van onze applicaties. In deze, voor ons, nieuwe functie ga je een toolset ontwikkelen die je hiervoor gaat gebruiken. Tot jouw taken en verantwoordelijkheden behoren:

  • het inzicht krijgen in de beschikbaarheid, betrouwbaarheid en schaalbaarheid van applicaties en integraties en het op basis van monitoring hierover een waardeoordeel geven;
  • het automatiseren van de monitoring door het bouwen van een eigen dashboard/toolset, hiervoor gebruik je bijvoorbeeld: Telegraf, Grafana of InfluxDB;
  • het doorlopend ontwikkelen en optimaliseren van deze toolset;
  • het actief betrokken zijn bij het uitvoeren van root cause analyses. Met behulp hiervan pas je je toolset aan ter voorkoming van toekomstige incidenten;
  • het introduceren van anomaly detection en machine learning om volledig proactief te kunnen worden in de toekomst;
  • het toetsen en uitrollen van de toolset over het totale klantenbestand en adviseren van jouw collega’s;
  • het automatiseren van veel voorkomende meldingen door gebruik te maken van standaard API’s.
  • het in contact zijn met de leveranciers, Mendix en eMagiz, om te zorgen dat zij nieuwe API’s ontwikkelen voor optimaal automatiseren.

We gaan altijd voor de beste oplossing. Wat zijn jouw kwaliteiten?

Je bent een specialist in je vak en altijd op zoek naar meer kennis en nieuwe input. Door jouw nieuwsgierigheid, leervermogen en de wil om continu te optimaliseren ben je in staat de best mogelijke oplossing te ontwikkelen. Je bent zeer analytisch, precies en nauwkeurig en in staat om het grotere geheel te overzien. Je werkt graag samen en vindt het prettig om met je collega’s te discussiëren over de inhoud en elkaar hierop uit te dagen. Verder ben je een zelfstarter en net als wij gedreven in ons werk!

Verder vragen we:

  • WO werk- en denkniveau (minimaal afgeronde hbo-opleiding);
  • minimaal 2 jaar relevante ervaring in een software development functie;
  • dat je bent bekend met de technologieën; cloud infrastructuur, operating systemen (Linux, Windows) en monitoring software zoals Datadog;
  • dat je ervaring/affiniteit hebt met Public Clouds (AWS, Azure), Windows, Linux, Databases en Containerisatie (Kubernetes, Docker EE);
  • dat je in staat bent om complexe informatie en vereisten te interpreteren en om te zetten in een implementeerbaar ontwerp, verspreid over meerdere abstractielagen;
  • dat je interesse hebt in het meewerken aan en het opzetten van CI/CD pipelines.


CAPE Groep hanteert bij de sollicitatieprocedure een screeningsbeleid. Dit houdt in dat we graag je originele diploma’s en een identiteitsbewijs te zien krijgen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet gewaardeerd.

(meer…)

Wil je jezelf ontwikkelen op het gebied van mens, methodologie of technologie? Een nieuwe rol verkennen? Of aan de slag met een specialisatie? Dat kan binnen ons Professional Programma. Je draait mee met het programma van de CAPE Academy, maar volgt alleen de onderdelen die voor jou relevant zijn.

Professional Programma

Programma op maat

Bij het Professional Programma stel je een programma samen dat bij jouw doelen past. Je draait actief mee bij projecten voor diverse klanten. Zo train je jouw skills en krijg je alle ruimte om te leren, ontdekken en groeien.

Action based learning

Je leert door te doen. Daarom werk je vier dagen per week op locatie bij de klant aan uiteenlopende opdrachten. Je gaat aan de slag in verschillende projectteams en kunt diverse rollen vervullen. De vijfde dag volg je leerzame kennissessies van subject matter experts. Eventueel kun je het programma uitbreiden met aanvullende trainingen om je verder te specialiseren, zoals de training Professional Scrum Master.

Mentor

We bieden een intensief en uitdagend programma waarbij je je snel ontwikkelt en zelf in de lead bent. Daarbij word je begeleid door een mentor.

Wat ga je doen?

Je ontdekt en analyseert strategische vraagstukken, maakt de vertaling naar wendbare oplossingen en bouwt ze zelf. Dit alles doe je op basis van de pijlers van CAPE Groep: mens, methodologie en technologie. Een krachtige combinatie waarmee je de brug slaat tussen business en IT.
Professional

Technologie

Posted on

Je leert alles over onze modelgedreven ontwikkelplatformen Mendix en eMagiz en onze business intelligence-oplossingen. Hiermee zet je op basis van bouwstenen applicaties, integraties of dashboards in elkaar.

Professional

Mens

Posted on

Make your future happen. Waar ben je goed in? Wat geeft je energie? En hoe kunnen jij en de ander elkaar versterken? Pas als je jezelf goed kent, kun je grenzen verleggen.

Bij CAPE Groep kun je klanten op allerlei manieren helpen. Als consultant bijvoorbeeld, maar ook als softwarearchitect, programmamanager of supportmedewerker. Welke functie past bij jou?